Uygulanması gereken SEO kriterleri konusunun herkes tarafından iyi bir şekilde kavranması gerek. Bu kriterleri hangi ölçüde hayata geçirirseniz, o ölçüde faydasını göreceksiniz. Aşağıda bahsedeceğimiz kriterler, Google’ın aramış olduğu ve incelediği kriterlerdir. Bu yüzden mümkün olduğunca çok kritere dikkat etmeli ve uygulamalısınız.

Bu kriterleri uyguladığınız müddetçe siteniz Google gözünde daha da değerlenecek ve otorite artışınız gerçekleşecektir. Otoriteniz arttıkça anahtar kelimelerinizde de yükselişler yaşanacaktır. Bu da tüm site sahiplerinin istediği bir durum.

Site İçi (On-Page) Kriterleri

En çok dikkat etmeniz gereken kriterler bunlardır. Çünkü bir sitenin temeli ne kadar sağlam olursa o kadar güçlü olursunuz. Aşağıda verilen kriterlere dikkat ederek çalışmalarınızı sürdürmelisiniz.

  • İçeriklerinizdeki başlıkta anahtar kelimeler kullanılmalı
  • Anahtar kelimeniz içeriğin ilk paragrafında kullanılmalı
  • Anahtar kelime H1 etiketine sahip olmalı
  • Alt başlıklar H2-H3 şeklinde çeşitlendirilmeli
  • Anahtar kelime yoğunluğuna dikkat etmelisiniz
  • İçerik uzunluğu olabildiğince fazla olmalı ve tekrar eden cümleler olmamalı
  • LSI kelimeler kullanılmalı
  • Sayfa yüklenme hızı hızlı olmalı
  • Kopya içeriklerden uzak durmalısınız
  • Rel=Canonical etiket kullanmalısınız
  • İçeriklerinizi belli bir süre sonra güncellemelisiniz
  • Siteniz mobil uyumlu olmalı
  • İç link ve dış link kullanımına dikkat etmelisiniz
  • Kod hatalarını düzeltmelisiniz
  • Site haritası oluşturmalı ve Search Console’a eklemelisiniz.

Site Dışı (Off-Page Kriterleri)

İç optimizasyon kriterlerinden sonra dış link çalışmalarına da dikkat etmelisiniz.

  • Doğal olmayan ve ani link alımlarından uzak durmalısınız
  • Sektörünüzle ilgisiz sitelerden link almamaya çalışmalısınız
  • Sitenize düşük otoriteli sitelerin linklerini almamalısınız
  • Link çıkma işlemini düzenli ve yavaş yavaş yapmalısınız

Domain ile İlgili Kriterler

Bir diğer önemli konu da domaindir. Alan adınızın da sitenizin otoritesine katkı da bulunacağını unutmayın.

  • Domain yaşınız fazla olmalı
  • Domain alırken bir yıllığına değil daha uzun yıllığına satın almalısınız
  • Whois bilgileriniz açık olmalı
  • Anahtar kelimeniz mümkünse domaininizde yer almalı
  • Domain geçmişinin temiz olmalı lazım.
  • Domaininizde spam skor olmamalı
  • Domainde ülke uzantıları mevcut ülke sıralaması için avantaj sağlasa da global açıdan pek verimli değildir.

GOOGLE'DA ÜST SIRADA
YERİNİZİ ALMAK İÇİN BİZE ULAŞIN!

Müşteri temsilcilerimiz en kısa süre içerisinde dönüş sağlayacaktır.

GOOGLE'DA ÜST SIRADA YERİNİZİ ALMAK İÇİN BİZE ULAŞIN!
GOOGLE'DA ÜST SIRADA YERİNİZİ ALMAK İÇİN BİZE ULAŞIN!
call-phone