Sosyal medya reklamlarında yapılan hatalar ile sosyal medyada öne çıkmak için bunlara dikkat etmek gerekir. Sosyal medya mecraları, detaylı bilgilerle reklam veren kişilere detaylı hedefleme yapma imkânı tanır. Satın alma davranışı, yaşam olayları, mevcut kişiler, benzer veya benzer kitlelerle konum, demografi ve davranışlar İnstagram ve Facebook reklamlarında hedef kitlenin segmente edilmesine olanak sağlar.
Sosyal medyada içerikler belirlenirken dikkat edilmesi gereken şeylere dikkat edilmesi gerekir. Bu noktada ırkçılık, bir kitleyi hedef gösteren, aşağılayıcı yorumlardan kaçınmak ve bu uzun vadede markanızın geleceği ve geniş kitlelere iletişim kurma hedefiniz açısından oldukça önemlidir. Markaların en sık yaptıkları hatalardan biri de yeteri kadar aktif olmamaktır, bu nedenle mutlaka düzenli ve güncel paylaşımların yapılması gerekir.
Hedef kitlede yapılan hatalar arasında hedef kitle büyüklüğünün çok geniş veya dar olması, bir kampanya oluşturulduğunda en düşük ücretle çok fazla kişiye ulaşmak için etkilidir. Reklam harcamalarına ayrılan bütçeniz dahilinde benzersiz kullanıcıları belirlemeniz ve benzersiz kullanıcılara kaç kez ulaşmak istediğinizi belirlemeniz, bu doğrultuda hedef kitlenizi dikkatlice daraltmanız gerekir. Hedef kitle belirlenmesine yapılan hatalar genel olarak bakıldığı zaman,
Akıllı markalar aktif bir sosyal medya varlığının dijital pazarlama için gerekli olduğu bilinir, çoğu marka aktif bir Facebook, İnstagram, Twitter hesabına sahip düzenli olarak bu mecraları güncellemektedir. Fakat sosyal medya platformları geliştikçe sadece düzenli içerik yayınlamak yeterli olmaz. Gelinen noktada kullanıcıların markalardan çok daha büyük beklentileri vardır.
Müşterilerin ihtiyaçlarını anlamak, beklentilerini karşılamak ve sorunları çözmek için markaların sağlam bir strateji kaynakları olması gerekmektedir. Özetle bir stratejiye sahip olmamak, tüm sosyal medya hesaplarınızda aynı içerikleri paylaşmak, paylaşımlarda sadece markadan veya ürünlerden söz etmek, hedef kitlenizle etkileşime geçmemek olabilir.