İnternet kullanımının artmasıyla birlikte farklı iş kolları da ortaya çıktı. Dünya genelinde internet kullanan ve sosyal medya hesabı kullanan kişi sayısı 4 milyarı geçti. Böylesine büyük bir potansiyelin oluşmasından sonra sosyal medya danışmanlığı hizmeti verenlerin de sayısı önemli ölçüde arttı. Sosyal medya danışmanları başta kurumsal şirketler olmak üzere birçok işletmenin sosyal medya hesaplarını kontrol eder. Bu işlemlerle birlikte sosyal medya hesaplarının gelişmesine katkı da bulunurlar.
Sosyal medya danışmanlarının birçok farklı görevleri vardır. Ancak temel olarak düşünüldüğünde ilgili kişi ve kurumlarının sahip olduğu sosyal medya hesaplarını yönetmek olarak özetlenebilir. Bunun yanı sıra sosyal medya danışmanları ilgili hesapların gelişmesi içinde özel çalışmalar yapar. Sosyal medya danışmanlarının görevleri ise şu şekilde,
Sosyal medya danışmanlığı için herhangi bir bölümden mezun olunmasına gerek yoktur. Sosyal medya platformlarında kendinizi geliştirmeniz ve tüm konulara hakim olmanız yeterlidir. Öte yandan sosyal medya platformlarında yapılan yenilik ve güncellemeleri de takip ederek bu yeniliklerden yararlanmalı.
Ancak bazı kurumsal şirketler Pazarlama, Reklam ve Tanıtım gibi bölümlerden mezun olma şartı aramaktadır. Sosyal medya hesabı yönetecek potansiyeli kendinizde gördüğünüzde ise iş alımlarına başlayabilirsiniz.
Sosyal medya danışmanlığı günümüzün en önemli iş kollarından biridir. Sosyal medya platformlarındaki kullanıcı sayısı her geçen gün artış gösteriyor. Başta Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube olmak üzere birçok sosyal medya platformuna yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Pek çok kişi ve kurum bu işlemlerin daha profesyonel bir şekilde yapılması için sosyal medya danışmanlarına ihtiyaç duyar.