SEO ve SEM nedir, arasındaki farklar nelerdir genel olarak bakıldığında SEO yani Search Engine Optimization ve SEM ise Search Engine Marketing, dijital pazarlama dünyasındaki sıkça kullanılan iki kavramdır. Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri için kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşmak, pazarda öne çıkabilmek adına önemli kavramlardır. Arasındaki farklar genel olarak bakıldığı zaman,
SEO ve SEM konusunda arasındaki farklara genel olarak bakılmadığında SEO ve SEM tanımlarını bilmek önemlidir. SEO ve SEM nedir konusunda SEO, yani Search Engine Optimization, Türkçe’de Arama Motoru Optimizasyonu olarak isimlendirilmiştir. SEO kısaca, Google ve diğer arama motorları üzerinde sayfaların veya sitelerin üst sıralara çıkması için yapılan çalışmalar olarak özetlenebilir.
SEM açılımı ise yani Search Engine Marketing yani Arama Motoru Pazarlaması olarak açılır ve en popüler SEM aracı ise Google’nin Ads’dür olmaktadır. SEM kısaca özetlenirse arama motorları üzerinde ücretli şekilde reklamların çıkarılması olarak özetlenebilir.
SEO ve SEM arasındaki farklar konusunda bu iki kavram arasında içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Bu iki kavramdan biri diğerinden daha iyi veya daha üstün değildir. Markalarda pazarlama strateji ve ihtiyaçlara göre iki farklı şekilde hazırlanabilir. Bu nedenle ikisi arasındaki farka bakmadan her iki strateji de firmalara katkı sağlar. SEO ve SEM arasındaki en önemli fark maliyetleridir ve SEO genel olarak daha az maliyetlidir.
SEM ve SEO ilişkisi genel olarak bakıldığı zaman SEO, web sitesini optimize etme eylemidir ve web sitenizi optimize ederek organik aranma sonuçlarında daha yukarıda çıkması için yapılması gerekendir. SEM ise tıklama başı maliyeti ile anlık olarak reklamınızın sayfanızın en üst kısmında çıkmasını sağlayan bir pazarlamadır.