Web siteniz varsa mutlaka bu iki aracı da etkin bir şekilde kullanmak zorundasınız. Google Search Console ve Google Analytics araçları ile web sitenizi inceleyebilir ve nerelerde eksik olduğunu detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Search Console aracı ile sitenizin Google’da hangi pozisyonda olduğunu, anahtar kelimelerde hangi sırada olduğunu ve siteye yönelik çıkan hataları detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz.
Google Analytics ise tamamen farklı bir konudur. Analytics ile web sitenizin tüm trafik bilgilerini çok detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerin ne zaman ve hangi ülkeden girdiğini dahi görebilirsiniz. Ayrıca tüm bu ziyaretçi akışını geçmiş dönemlerle de kıyaslayarak nasıl bir yol izlemeniz hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz.
Google Search Console aracı tamamen ücretsizdir. Burada yaptığınız işlemler sayesinde web sitenizi yakından takip edebilirsiniz. Bu aracın en önemli özelliğinden biri de anahtar kelimelerinizin Google’daki pozisyonlarını gün gün hatta dönem dönem görme imkanına sahipsiniz. Ayrıca hangi anahtar kelimeniz üzerinden sitenize ziyaretçi girdiğini dahi görebilirsiniz.
Bunun yanı sıra site haritanızı Search Console hesabına mutlaka tanımlatmalısınız. Bu sayede Google botları sitenizi çok daha kolay ve sık bir şekilde ziyaret ederek ve sayfalarınız ile içeriklerinizi indexler. Bu sayede Google’da sıralamalara girmiş olursunuz.
Search Console üzerinden sitenizdeki hataları görebilir ve bu hataları nasıl giderebileceğinizi de öğrenebilirsiniz. Öte yandan Google’ın sitenizle ilgili spam işlemi uygulayıp uygulamadığını ve güvenlik probleminizin olup olmadığını da görebilirsiniz.
Google Analytics servisi de ücretsiz bir araçtır. Bu araç ile web sitenizdeki tüm trafiği görebilir ve yönetebilirsiniz. Oldukça önemli olan bu aracı da etkin bir şekilde kullanmanız önerilir. Ayrıca hangi sayfanıza ne kadar ziyaretçi girişi olduğunu da görebilir ve az ziyaretçi alan sayfalarınızı da tespit edebilirsiniz. Bu sayede gerekli düzenlemeleri yaparak az ziyaretçi alan sayfalarınıza yönelik SEO çalışması başlatabilirsiniz.
Tüm bunların yanında Analiytcs üzerinden reklam kampanyalarınızın durumunu da detaylı bir şekilde inceleme imkanına sahipsiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerin hemen çıkma oranını, sitede ve sayfada geçirdikleri süreleri de görebilirsiniz.