Negatif anahtar kelimeler standart anahtar kelime eşleme seçeneklerinin aksine arama sonuçlarında belirlenen kelimelere reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek için kullanılan bir anahtar kelime eşleme seçeneği türü ve optimizasyon yöntemidir. Negatif anahtar kelime kullanımının en önemli nedeni ise reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz anahtar kelimelerle görünmesini engeller.
Google Ads’te anahtar kelimeler pozitif veya negatif olarak ayrılmasa da bazı anahtar kelimelerde reklamlarınızın görünmesini istemezseniz negatif anahtar kelimeler kullanılarak bunu engelleyebileceksiniz.
Negatif anahtar kelimeler ne işe yarar konusunda örnek olarak organik ekmek satan bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayıldığında organik ekmek kelimesiyle alakalı kullanıcı aramalarında reklamlarınızın görüntülenmesini istiyorsanız kepekli ekmek veya çavdar ekmeği gibi anahtar kelimelerle reklamlarınızın görüntülenmesini istemiyorsanız kepek, çavdar ve kepekli gibi kelimeleri negatif anahtar kelime listesine ekleyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler neden kullanılır genel olarak bakıldığında,
Gibi birçok neden bulunuyor. Bilindiği üzere bazı kelimeler birden çok anlam içerebilmektedir bu nedenle yanlış hedef kitleye reklam yayını yapmamak içinde negatif anahtar kelimeleri tercih edilebilir.
Negatif anahtar kelime bulmak için Google ADS arama ağı reklamlarında negatif kelimelerin bulunması ve tanılandırılması kritik önem taşır. Burada kampanyanıza başlamadan öncesinde anahtar kelime planlayıcısıyla kelimelerinizi bularak negatif olarak tanımlayabilirsiniz. Reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan sonraki aşamada arama terimlerinin günlük olarak incelenmesi ve gereksiz tıklama almış olan kelimelerin negatife eklenmesi oldukça önemlidir.
Kampanya öncesinde negatif kelimeleri bulmak için araçlar ve ayarlar kısmından anahtar kelime planlayıcı, yeni anahtar kelimeleri keşfedin kısmından anahtar kelimenizi sorgulatabilirsiniz. Bu alanda kampanyalara başlamadan öncesinde size uygun veya sizinle alakalı ek kelimeler bulabileceğiniz gibi size uymayan negatifleri de tespit edebilirsiniz.
Negatif anahtar kelimelerin önemi, kelime eşleme türü olarak geniş veya sıralı eşleme kullanıldığında negatif anahtar kelimeleri izlemek ve tanımlamak, paranızın çöp olmaması açısından oldukça önemlidir. Bütçesinin %80 kadarının sırf bu nedenle çöpe gittiği birçok Google Ads hesabı görülebilmektedir.
Birçok anahtar kelime, günlük olarak incelenebilir ve gereksiz olanları tek tek negatif anahtar kelime olarak tanımlanabilir. Aksi takdirde bütçenizin çoğunun çöp olabilmesi görülebilir. Bununla beraber Google Ads konusunda tecrübeli değilseniz veya buna ayıracak vaktiniz yoksa bu konuda profesyonel destek alabilir ve negatif anahtar kelimeler konusunda yardım alabilirsiniz.