Facebook reklam modelleri nelerdir konusunda genel olarak Facebook Business Manager üzerinden reklam vermek istiyorsanız fakat hangisi sizler için daha mantıklı bir fikriniz yoksa tüm reklam modellerini inceleyerek sizlere doğru reklam modelinin seçilmesi gerekir. Reklam vermeden öncesinde mutlaka reklamlarınızın bir amacı ve stratejisi olmalıdır. Her firma İnstagram ve Facebook üzerinden reklam vermektedir. Fakat amaçsız verilen reklam size para harcamaktan farklı bir şey yapmaz.
Reklam modelleri Facebook Business Manager üzerinde 3 ana kategoriye ayrılır, bu 3 ana kategori ise bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmaktadır. Marka bilinirliği reklamları, firmanızın bilinirliğini artırmak için yapılan reklam modelidir. Bu reklam modelinde, algoritma markanın bilinirliğini arttıracak kişilere gösterim yapar. İki gün içinde reklamlarınızı gören kişilerin tekrar hatırlanma ihtimalini ölçer ve optimizasyonu buna göre yapar.
Facebook reklam modelleri ile marka bilinirliği açısından önemlidir. Marka bilinirliği reklamlarında kullanılacak formatlar arasında görsel, video, slayt gösterisi ve varousel olmaktadır. Reklamlarınızın mümkün olduğunda daha fazla kişinin görmesini istiyorsanız tercih edeceğiniz reklam modeli erişim reklamları olmaktadır. Marka bilinirliği reklamlarındaki ile arasındaki en önemli fark optimizasyon şeklidir. Marka bilinirliği reklamlarında 24 saatlik süreç içerisinde 1 kişiye en az 2 defa gösterim yapılabilmektedir. Facebook reklam modelleri,
Bir web sitesindeki asıl amacın gerçekleştirilmesine dönüşüm denir. E-ticaret sitesindeki bir ürünün satışı olabildiği gibi sitede bulunan bir iletişim formunun doldurulması da dönüşüm olarak adlandırılmaktadır. Facebook dönüşüm reklamları ile web sitenizde, mobil uygulamanızda ürün satmanız durumunda tercih edilmesi gereken bir reklam modelidir.
E-ticaret siteniz varsa en fazla kullanacağınız reklam modelleri arasında bulunan Facebook dönüşüm reklamları marka bilinirliğinde trafik etkileşim reklamları yapılır ve toplanılan dataya dönüşüm reklamları çıkılırsa daha anlamlı hale gelebilmektedir. Bu reklam modelini kullanabilmek için Facebook Pixel uygulamasının sitenizde kurulu olması ve belli bir hacme ulaşması şarttır.