Dijital reklamcılığın avantajları ile dijital reklam sektöründe geleneksel reklamcılığa göre bir avantaj sağlayarak firmaları öne çıkartır. Eski zamanlarda televizyonlar ve gazetelerde reklam yapılırken günümüzde internet ağının gelişmesiyle birlikte dijital reklamcılık, geleneksel yöntemlere göre avantaj sağlamaktadır. Birçok şirket, aynı bütçeyle dijital ortamda çok daha fazla kişiyi etkileyeceğini düşünerek daha uygun maliyetli ve daha fazla kişinin dikkatini çekmeyi sağlar. Dijital reklamcılığın avantajları arasında,
Dijital reklamcılığın en önemli avantajı 7/24 aktif olmasıdır. İnsanlar dünyanın her saatinde ve her yerinde çevrimiçi durumdalardır. Bu nedene webi gerçekten hiç kapanmayan, sürekli bir pazarlama makinesi olarak düşünülebilir. Televizyon reklamlarında bile, gecenin bir yarısında çok fazla dikkat çekmeniz olası değildir fakat çevrimiçi dünyasında ve dijital dünyada yayınlanan reklamlarda birisi bir ne zaman elini telefona atarsa reklamlar oradadır.
Neden dijital reklamcılık konusunda bakıldığında bir kampanyayı ona yanıt verecek insanlara ne kadar kişisel hale getirirseniz, reklamlardan gerçek başarının gelmesini beklemeniz olasıdır ve çevrimiçi reklamcılıkla müşterilerin verilerini toplamak için sahip olduğunuz artan fırsat nedeniyle kampanyaları kişiselleştirmek her zamankinden daha kolay hale gelmiştir. Bunu müşterileri segmentlere ayırmak için bile kullanılabilir.
Reklamın avantajları ve dezavantajları tartıldığında reklamın her alanı avantaj sağlar. Bunun dışında yanlış yapılan bir reklamda firmalara dezavantaj olarak dönebilmektedir. Reklamın internette hangi platforma yayınlandığına bağlı olarak değişse de reklam veren kişiler açısından internet reklamcılığının avantajları daha fazla görülmektedir.
Reklamın dezavantajları açısından dijital reklamdan çok geleneksel reklamlar artık kişilerin dikkatini pek fazla çekmemektedir. İnternet reklamlarında ise reklamı gören kişi, ilgili bağlantıya tıklayarak reklam verenin web sitesine bir ziyaret gerçekleştirecek ve bu site vasıtasıyla gerekirse ürün veya hizmet satın alacak, şirketlerle iletişime geçebilecekler. Sonuç olarak dijital reklamlar doğru yapıldığı zaman tüm işletmelere, firmalara katkı sağlar.